easyJet er et stort europæisk lavprisselskab. Selskabets aktiviteter er hovedsageligt koncentreret i den vestlige halvdel af Europa.
EasyJet driver en flåde af udelukkende Airbus A319- og A320-fly i den typiske orange farve.
Af juridiske og lovgivningsmæssige årsager driver easyJet flere separate selskaber, som har forskellige IATA/ICAO-koder, der vises foran flynummeret eller på lufthavnstavler:
- easyJet UK (U2/EZY)
- easyJet Europa (EC/EJU)
- easyJet Schweiz (DS/EZS)
Få flere tips til at flyve med easyJet
Uanset om du flyver med easyJet for første gang eller gentagne gange, så tjek vores praktiske tips og anbefalinger:
Giv venligst råd til dem, der har mere erfaring: Vi kan ikke købe Easyjet-billetter - den rapporterer altid en fejl ved kassen. Vi har prøvet Visa- og Master-kort, forskellige browsere og computere, chatten anbefalede en app, så den har vi også prøvet, og den samme fejl bliver ved med at dukke op. Er der nogen, der har en idé om, hvad problemet kan være? Vi skal flyve på mandag... Ville du købe en billet fra en mægler i en lignende situation?
Hej, det samme sker for mig, har du løst dette problem på en eller anden måde? Tak for det.
Jeg havde det samme problem. Jeg endte med at købe billetter hos Ryanair. Ellers kan du tjekke Flights - easyJet-tråden.
Tak, jeg kiggede på det, og endte med at købe billetterne et par hundrede mere via Booking... ret desperat...
Det samme problem. Kan ikke købe via hjemmeside eller app. Prøvede forskellige kort og forskellige valutaer. Jeg kommunikerede med dem gennem support. Kom igennem robotten til personen på linjen. Diskussion af problemet på engelsk med supportudskrifter fra hjemmesiden. Endelig et tilbud om at udstede en billet gennem support. Men - oprindelig pris for 2 billetter 72€, tilbud med rabat 120€, sendte dem til helvede - justerede prisen til 80€. Jeg blev vred og købte dem et andet sted, som jeg viste dem på printskærmen og bad dem om at forklare problemet skriftligt. Jeg spekulerer på, om de vil vende tilbage til mig.
Jeg ved ikke, om de har løst det (jeg har ikke prøvet at betale i de foregående uger), men jeg har nu betalt med mit Wise-kort (på hjemmesiden) uden problemer.