AirAsia i en nøddeskal

AirAsia er kendt af stort set alle rejsende, der nogensinde har været i Sydøstasien. Lavprisselskabet er Malaysias største flyselskab og det største lavprisselskab i hele Asien målt på passagerer og flåde.
Selskabet flyver med Airbus A320- og A321-fly. På langdistanceruterne anvender det Airbus A330 og det nyeste A350-fly, som snart bliver leveret. Alle fly er røde og hvide.
AirAsia driver samtidig flere datterselskaber med aktiviteter på andre asiatiske markeder:
- AirAsia X (D7/XAX)
- Indonesien AirAsia (QZ/AWQ)
- Filippinerne AirAsia (Z2/EZD)
- Thai AirAsia (FD/AIQ)
- Thai AirAsia X (XJ/TAX)
- AirAsia Cambodia (KT/KTC)
Selskabets IATA/ICAO-kode er angivet i parentes, og suffikset "X" angiver et langdistanceflyselskab. Alle selskaber omtales eksternt som AirAsia, og der gælder individuelle vilkår og betingelser for deres ruter.
Derfor beskriver vi ikke de enkelte AirAsia-afdelinger i detaljer.
Få flere tips til at flyve med AirAsia
Uanset om du flyver med AirAsia for første gang eller gentagne gange, så tjek vores praktiske tips og anbefalinger:
Er der nogen spørgsmål tilbage?
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til artiklen...
3 kommentarer
Hej. Jeg spekulerer på, hvor meget de kontrollerer håndbagagestørrelsen nu? Er der nogen, der har erfaring med det? Fordi den størrelse, de tillader, er 56x36x23cm, og min kuffert er 55x40x23cm. Tak for alle erfaringerne.
De er på krogen.

Hej, jeg har forsøgt at købe billetter gennem air asia i 3 dage nu, men hver gang jeg har indtastet mit kort og behandlet betalingen, får jeg en besked om, at de er kede af det, at deres servere er nede, og at jeg skal prøve at købe billetterne igen. Siden fungerer dog for dem. Jeg har prøvet alt - forskellige browsere, wifi, kabelinternet, at købe over nettet, at bruge mobilappen, at betale med Visa eller Mastercard og stadig den samme besked. Tidligere var alt ok. Jeg har penge på min konto og aktiveret betalinger over nettet. Jeg har læst noget om dette på udenlandske dikuz, og mange mennesker er stødt på dette, men ingen steder læser jeg, hvordan man løser det. Chatbot hjælper ikke, og det er urealistisk at skrive til support. Er der nogen, der har erfaring med dette? Mange tak, Veronika
Hej, er der nogen, der har talt om den ændrede afgangstid? Mit fly var forsinket med 50 minutter, og det ville være praktisk at flyve en anden dag. Bot har ikke godkendt ændringen. Er der nogen, der har behandlet dette?